Overslaan en naar de inhoud gaan Ga naar de voettekst

De pluspunten van een auto op benzine

Benzinemotoren doen het op dit moment heel goed en staan in vergelijking met diesel in een veel beter blaadje. Ze zijn schoner dan diesel en daardoor steeds aantrekkelijker. Op de occasionmarkt zijn heel veel modellen te koop. Lees hier bij SPOTICAR wat de voor- en nadelen zijn van het rijden op benzine.

 

Voordelen van het rijden op benzine

Moderne benzinemotoren zijn topmotoren. Nu diesel rijden onder druk staat, bouwen fabrikanten geavanceerde nieuwe benzinemotoren met meer vermogen en een lager verbruik. Dit zijn in grote lijnen de voordelen van een benzinemotor:

● Betaalbaar: gebruikte auto's met een benzinemotor zijn goedkoper dan diesels. Dat verschil kan voor een Peugeot 208, een Renault Clio of een Volkswagen Polo op benzine bijvoorbeeld oplopen tot 2.000 euro ten opzichte van een diesel van hetzelfde bouwjaar met dezelfde kilometerstand en dezelfde afwerking.

● Minder onderhoud: auto's op benzine hebben minder vaak een beurt nodig. En dat betekent lagere onderhoudskosten.

● Toegestaan in milieuzones: sommige grote steden, waaronder Utrecht en Rotterdam, hebben milieuzones ingesteld. Oudere dieselauto's mogen deze milieuzones niet meer in. Auto's op benzine wel.

 

Wanneer moet ik een gebruikte benzineauto kopen?

Rijdt u heel veel, dat wil zeggen meer dan 25.000 kilometer per jaar, dan is op benzine rijden geen goed idee.
 
Op https://www.omslagpuntberekening.nl/ kunt u berekenen wanneer benzine of diesel voor u voordeliger is.


Ga altijd voor een auto op benzine als u minder dan 12.000 kilometer per jaar rijdt of wanneer een auto de tweede auto in uw huishouden is.

 

Wat zijn de beste benzinemotoren?
Als het gaat om prestaties, dan adviseren we benzinemotoren met een turbo omdat zij meer koppel en een beter rendement hebben dan gewone (atmosferische) benzinemotoren.

Voor een combinatie van zuinigheid en prestaties kiest u bij voorkeur een driecilinder PURETECH turbo. Deze motor is in zijn categorie uitgeroepen tot motor van het jaar en levert afhankelijk van de versie 110 of 130 pk. Hij wordt gebruikt door Peugeot, Opel, Citroën en DS Automobiles. Deze merken leveren ook een 1.6 liter THP-motor, die oorspronkelijk samen met BMW en Mini werd ontwikkeld.

Renault noemt zijn benzinemotoren TCE. Toyota gebruikt de naam VVTi. Bij Audi zijn het TFSI-motoren en bij Volkswagen worden ze TSI genoemd. Ford heeft het over EcoBoost en Fiat over Firefly.

Als u besluit om een gebruikte auto met een benzinemotor van een particulier te kopen, controleer dan vooraf het onderhoudsboekje en vraag om inzage in facturen. Dat geeft meer zekerheid.

 

Waarom zou u voor een gebruikte benzineauto naar een merkdealer gaan?
 
Koopt u een tweedehands auto op benzine bij een merkdealer, dan bent u verzekerd van een gebruikte auto met garantie, die van A tot Z gecontroleerd is.
 
Als u via SPOTICAR een auto koopt bij een van onze dealervestigingen van Peugeot, Citroën, Opel of DS Automobiles, dan voorkomt u de problemen die zich vaak voordoen bij aankoop van een tweedehands auto van een particulier: verlopen APK, achterstallig onderhoud, mechanische gebreken of gewoon elektrische ruiten of een airconditioning die niet werkt bijvoorbeeld.
 
Waar SPOTICAR voor staat? Altijd een grondige controle van uw tweedehands benzineauto vóór aflevering, tot 24 maanden garantie, 24 uur per dag en zeven dagen per week ondersteuning bij pech, gebruik van een leenauto bij pech en "niet goed, dan een andere auto".

Cookies accepteren